onsdag, februari 27, 2008

Migrän

Behöver alla tips i världen så jag överlever denna dag. TOKmycket att göra. Mina tankar går till om jag skulle klarar på sin höjd att ta mig till vilrummet en stund. Nog för jag kan ha migrän, men denna omgång tillhör en av de värre. Måste skriva av mig. Tar just nu till alla medel. Allt från Ibumetin, Voltaren (vet inte var ibumetinen jag hade i handen tog vägen för minnet blir lika med noll), kaffe, banan, mat trots illamående, håller hårt i huvudet för att det inte ska sprängas och sträcker på mig och rör på ryggen. Nu måste jag skriva av mig. Det kanske hjälper?

Surfandes ut en kortis till kvällstidningssidorna och magen vänder sig nästan när man ser all blippande reklam. Var tvungen att tömma min papperskorg för kollegan slängde apelsinskal och alla ljud ekar i skallen. Nästan så man kan ansöka om att få vara med i Heroes, alla sinnen blir på spänn och jag känner mig full av alla intryck. Samt värk. Synen spelar spratt. Hela skärmen gungar lite lätt. Sjösjuka på torra land?

Är dock hur mallig som helst för min omslagsbild till boken Sjöväder. Nu gick den ut som annons i en tidning på 360 000 exemplar. Redaktören var glad att den var instoppad i tidningen och jag bara att jag finns publicerad. Att fota har trots allt varit en barndomsdröm. En av alla man aldrig satsade på. Trots det det så har ju en av mina bilder blivit publicerad. Dock skruvar det upp min önskemål:

Vill ha bättre kamera NU! Och vill bara fota.....får nog ta en trisslott eller något.

Inga kommentarer: