fredag, februari 08, 2008

Fotograf

Ett tillägg till visitkortet (som jag inte har)?

En fredag sent var det panik på jobbet. Författaren ville inte godkänna förslaget på omslagsbilder. Formgivaren suckade. Och undrade var hon kunde hitta bilder.

*rassel i huvdet på mig*

Hade inte jag råkat ladda ut en del semesterbilder som hamnat på jobbdatorn? Leta, leta. Jo. Där var de. Båtarna.

- Kan dessa duga som nya skissbilder? undrade jag...

De var ju inte uppihejsan bra. Men de hade "något". En rätt annorlunda vinkel, kanske? Formgivaren lånade dem.

Nu är boken hos tryckeriet. Med min bild. Och jag är malligare än malligast.

Jag har jämt varit fascinerad av bilder. Och fotograferande. Kanske för att mamma fotade mycket och framkallade själv? Pappa var fotointresserad med. Och jag har ärvt kameror från de flesta tidsåldrar. Dock har jag aldrig bliit vän med systemkamror. Är jag för enkla kameror, men kunna manipulera lite. Men vill ta proffbilder. Det går inte alltid ihop. Nu är jag dock biten. Ska ta tag i fotograferandet. Det har ju aldrig varit så enkelt att öva. Man blir ju inte ruinerad av att ta massa skräpbilder med digitalkameran. Dock tar det tid. Tid jag inte har. Kan man få ett par timmar till per dygn?

Inga kommentarer: