onsdag, maj 23, 2007

Grattis Linne

Liksom Linne tycker jag att Linnea är en gudomligt söt blomma. Och farmor hette Linnea i andra namn så nyfiken på honom är stor. Nog för jag tyckte mycket om min farmor men hon hade inga större likheter med blomman.

Nu är det endast ett par dagar kvar för dig som vill se Nationalmuseets utställning Blomsterspråk och inte hunnit ännu. Se den. Frossa i blommor. Sista dagen är på söndag den 27 maj. Carl von Linne verkar finns överallt och i år är det ju mer än vanligt. Jag vill så gärna åka till hans Hammarby. Nån gång kanske jag kommer dit?

Även ett par hundralappar till i plånboken skulle sitta fint. *s*

Nu är det Linne-år, men idag är det födelsedag. 300 år. Grattis!



Porträtt målat av Alexander Roslin (Nationalmuseet, Stockholm, kommer ha en särskild utställning med hans porträtt, 27 september 2007 – 13 januari 2008)

Inga kommentarer: