tisdag, april 29, 2008

Räknar stegen

Jag har blivit med stegräknare.

Efter en vedervärdigt stilla vinter (även höst). På grund av trasslande knä, med tillhörande ryggont. Så vart det panik. Nu vart det uppenbart att förra årets kläder stramade betänkligt. Efter att ha ramlat förbi mamma och R förra veckan så blev jag inspirerad. R hade fått en stegräknare. Hmm, det har jag ju flera av....varav den jag fick på McDonlads låg i bokhyllan. Fyra år insåg jag att den legat där. Den var prydd med OS symboler. Förra OS. Det var då jag gjorde illa knäet senast vilket med fick till följd att vågen tog glädjueskutt uppåt.

Nåväl. Efter en underbar lördag på stan i lördags. Blev vi inregnade på Clas Ohlson. Det var iofs rätt bra för vi hade en del smått och gott som behövde inhandlas. Bland annat stegräknare, med överfallslarm. Nittionio riksdaler fattigare var ju inget att bråka om.

Så nu stegas det. Eller kör med en testperiod. Redan på lördagkvällen blev det 1500 steg bara på att springa mellan soffa och köket. På söndagen blev det över 16 000. Då hade jag förstås tvättstugan vilket kanske gav några extra steg. En av de få gånger jag kunde glädjas lite åt att jag har långt till tvättstugan.

Igår, måndag, blev det bara upp mot 6 000 steg. Men då var jag och hämtade cykeln jag köpte i söndags till dottern/mig. Så lägg till en cykeltur med mig som är totalt otränad. så är det typ 60 000 steg. Med tanke på att jag cyklade fel ett par gånger med. Nu får jag och dottern göra schema om cykeln. Tills jag lagat andra cykeln. Och införskaffat hjälmar.

Inga kommentarer: