onsdag, juli 25, 2007

Gladlistan!

Behövs förtydligande. Efter Mysans påpekande.

Detta ÄR min gladlista. Ja, lite lam är den kanske. Den har säkert utvecklingspotential.

Bifogar gärna tipset om programmet Sommar med Mia Törnblom om självkänsla som gick häromdagen. Var med förvåning att jag såg på nätet att vi växt upp nästan på samma ställe, samtidigt. Nå jag har läst boken, men tyckte bättre om hennes radioprogram.

Jag har ju tidigare fått rådet att skriva ner tre saker varje dag du är nöjd med just den dagen. Hua, prestationsångest. Men idéen är god.

Tror jag börjar med att förtydliga denna blogg.

Här är en sak som gör mig glad (lite suddig bild tyvärr), pistagenötter osaltade. Inköpta i söndags. Uppätna på tisdagen.



Egentligen är inte brist på att se ljuset eller att och ha glädje i livet. Mitt problem är nog att även om jag inte är sprudlande glad, fnittrig så blir många trötta på mig för jag hela tiden försöker lyfta fram något positivt. När jag väl klagar. Så är det inte bra heller. Otränad som jag är. Läste en undersökning i våras, där om det är något som förenar människor så är det att klaga över något. Skrämmande för en som mig, som har lite svårt för människor som ältar samma sak om och om igen. Okey och älta om man försöker och/eller leta lösningar. Men att ta upp samma sak år ut och år in utan att göra något. Ger mig myrkrypningar. Tur att jag lärt mig lugnande andningsteknik.

Att inte se mörkret i livet är inte heller bra. Yin å yang. Det ena kan inte finnas utan det andra. Gäller att hitta balansen bara......

Nu ska jag försöka hitta något bra med dagen bara.

Inga kommentarer: