måndag, mars 23, 2009

Earth Hour – släck för en ljusare framtid

Jag är beordrad att släcka lyset, kylskåp...ja allt på lördag.

Bara att vi är borta. Tänker inte släcka kyl/frys. Men gärna allt annat. Vi är ju ändå inte hemma just den timmen. (Hoppas grannarna håller vakt).

Det är bra med kampanjer. Men de ska ju ge effekter i vardagen. Att vi alla är rädda om vår miljö, alla dagar. Och jag hoppas att det blir ett bra klimatavtal i december. Och marknaden ser vinsterna med att tänka på miljön.

Barn och ungdomar må ge en gråa hår när man i ett försöker uppfostra dem. Men hjälper till att uppfostra en själv med. Numera (äntligen) sorteras mjölkartongerna och konserver i rätt behållare. Det har varit segt. När vår återvinningsstation ligger långt bort. Om ett par år kommer jag nog undra varför jag inte sorterade paket m m på en gång.

Världsnaturfonden om Earth Hour

Och i kylskåpet ser det numera ut så här. Jag har ett par gånger stått med öppen kylskåpsdörr och undrat vart mjölken är...kanske inte så energisparande.

Inga kommentarer: