måndag, augusti 04, 2008

Höstaktiviteter

förutom det som finns där med jobb, barn, särbo och familj vänner och ett hem som ständigt står på randen till kaos.

Så har jag skaffat mig en en hobby (till, förutom bloggandet då).

Digital bildbehandling
7.5hp, Ingen undervisning, Kvartsfart (25%)
Fristående kurs
Internetbaserad distansunderv
Högskolan i Jönköping, Ortsoberoende
Antagen

Grafisk design I
7.5hp, Blandade tider, Halvfart (50%)
Fristående kurs
Internetbaserad distansunderv
Högskolan Kristianstad,
Ortsoberoende
Antagen

Grafisk design II
7.5hp, Blandade tider, Halvfart (50%)
Fristående kurs
Internetbaserad distansunderv
Högskolan Kristianstad,
Ortsoberoende
Antagen Med villkoret att jag klarat av Grafisk Design I

Jättekul, jag är eld och lågor. Efter stort trubbel med att jag klantat mig med anmälan och fler år i rad jag missat att anmäla mig till högskopeprovet. Och trots att jag inte skickat in gymnasiebetyget, fast de har ju förstås haft mina tidigare högskolepoäng så behörig är jag ju.

Sen har jag ju ett jobb som kräver rätt mycket tid, men det ligger ju inom området jag studerar. Och hade nog tänkt plocka hem lite lätta poäng. Fast det gör sig inte av sig själv.

Hur jag nu ska få tid? Fast har man kul så brukar det ordna sig.

Lära sig nya saker är kul. Trots att jag nästan redan nu får tentaångest.

1 kommentar:

A N N I K A sa...

Jag går bildbehandlingskursen i Jönköping. Eller på nätet, snarare. Kanonbra! Ska bara avsluta det sista också.

Hade funderingar på att söka de två andra också, men alltså... hur ska jag hinna det??? Hinner knappt med mitt jobb som det är.

Men sen ska jag gå kurs. Efter kongressen! :o)