söndag, november 18, 2007

Tio saker att göra innan man dör

Överleva har varit mitt måtto länge. Inte riktigt sant. Gör ju saker mest hela tiden. Inte bara saker som har med ren överlevnad att göra: jobba, äta, sova...

En sajt på nätet för att göra sin egen lista.

Life List of Cool People I know wiki


Motiverande, men skitläskigt.

Har varit lite veckans tema. I höstmörkret. Man (jag och de jag pratat med) känner att vi alls ägnar tid och kraft åt det man verkligen liv. Ren överlevnad kväver en.

Ett föredrag jag var på i början av veckan var att måla upp den stora bilden. Men bryt ner det i mindre bitar. Sak du hugga ner en hel skog. Ta ett litet område i taget.

Just nu känns även det lilla övermäktigt. Även om det är det jag verkligen vill.

- den eviga städningen
- gå på mässa
- motivera dottern att åka till sin pappa
- åka och träffa kärleken.

Det är det jag vill. Rätt små saker som kan kännas överstigliga. Bara att bryta ner i mindre delar. Att sitta här främjar inte något av det som står på dagens lista.

Inga kommentarer: