måndag, januari 07, 2008

Semesteraktiviter, eller sommar minnen.

Återupplever lite semester och sommarkänsla. Bakning. Brukar tyvärr inte alls hinna med det om jag inte är ledig. Den bullbakande mamman förföljer mig som en utopi. Bakade mycket mer innan jag fick barn. Förutom på sommaren då.

Igår var det brödbak, med assistans av käre G. Matbrödsbullar. Bra att ha till frukostfikat på jobbet och till dottern. Dessutom så verkar jag jämt handla bröd på söndagar. Inte världens bästa brödhandlar dag. Igår efter helgerna av det för sorgligt.

Idag är det egen pizza på schemat. Inget märkvärdigt. Men gott och skönt att känna att jag har lite ork för första gången på länge. Trots haltande tillvaro och knäont. Så är väl kökstjänst det mesta jag mäktar med och lägger energin där.

Det är rätt kul att baka. Om jag inte bränner vid förståss. Min ugn och jag har inte de bästa vänner. Men men...

1 kommentar:

Anonym sa...

God morgon! =)
Ja, just det - din dotter och jag fyller år på samma dag. Hoppas det blev en lika bra dag för henne som för mig!
Kram, Petra.