måndag, juni 11, 2007

solen måste ha tagit rejält igår....

....det var med stor förvåning jag i morse såg nyheterna om Ballongkaoset, vilket även rapporteras flitigt i tidningarna idag. Som DN skriver om olyckorna när ballongerna överraskades av regnovädret och några krockade och rände rakt in i idrottsplatsen hemma.

Bloggaren Stationsvakt tror han var ögonvittne till nödlandingen. Själv konstaterar jag att jag totalmissade det. Ändå har jag idrottsplatsen runt hörnet. Hur van kan man bli vid luftballonger?

Nytorps gärde brukar vara luftballongs tillhåll på sommaren. Och det är ett sommarevenemang att se dem starta eller landa. Om det nu inte slutar så tokigt som igår.

Riskfritt är det ju inte, de har tidigare landat på tunnelbanespåret, strukit precis över trädtopparna och även fastnat i träd i närheten. Gärdet ligger lite i en sänka, så det behövs kraft och vindar. Vilket inte är så lätt att beräkna alltid. Bloggen Digital spegling har bilderna strax innan nedslag. Tänk om jag bodde så, mitt scoop blir nog mest betande rådjur från min balkong.

Jag står nog iallafall helst på marken och tittar, men det är något vackert och lite magiskt med luftballonger. När de är i luften!

Inga kommentarer: